søndag 20. november 2011

Cupcakes med jordbærfrosting




Vi har vert på eksnabo-julebord i dag!
Ble så glad da jeg ble spurt om å lage med meg cupcakes:) 
For jeg har gledet meg til en anledning der jeg kan bruke oppskriftene til 
Manuela med bloggen Passionforbaking.
Jeg kjøpte boken og fikk den signer forje helg og har siden det drømt om hav jeg skulle lage.
Manuela demonstrerte cupcakes pynting under signeringen.
Ho brukte da en frosting med gele, som jeg gjerne ville prøve i dag.

Jeg har brukt grunnoppskriften hennes til muffinsen.
Du finner den her.




Jordbærfrosting

Jeg laget geleen i går.

Oppskriften sier at man skulle piske kremen først. 
Ikke for mye. 
Det gjorde jeg, puttet så geleen oppi slik som beskrevet.
At det ble geleklumper var helt normalt stod det.
Men da fløten min var blitt til smør og fortsatt geleen var i klumper gav jeg opp.......
Geleen har vel stått for lenge kanskje...? 

Heldigvis finnes det søndagsåpne butikker.
Så min mann suste avgårde og kjøpte ferdig gele og ny fløte.
Og det fungerte ganske bra, måtte stå litt i kjøleskapet etterpå, men det ble ihvertfall frosting

Jordbær frostingen min er laget av:
Ferdig jordbærgele. 
4 dl kremfløte
1/2 dl sukker



Jeg fikk skikkelig julestemning i dag!
Pinnekjøtt, gode venner, julemusikk og kakemenn på cupcakene.

Ha en koselig Søndagskveld:)

1 kommentar:

  1. Så koselig med "jule-cupcakes".
    De så veldig gode ut, og spennende oppskrift på frostingen.

    Ha en fin uke!

    Hilsen Kathrine

    PS. Veldig koselig blogg du har..

    SvarSlett